クロネコヤマト、LINEで配達予定や不在連絡を通知へ

「クロネコヤマト」の宅急便で知られるヤマト運輸は1月15日、コミュニケーションアプリの「LINE」で「お届け予定メッセージ」や荷物問い合わせなどの各機能を提供すると発表した。
Open Image Modal
Japan's auto giant Toyota Motor and its subsidiary Hino Motors display the new electric trucks, a one-ton capacity and equipped with compartments to keep cool and frozen, in Tokyo on march 1, 2013. The EV truck, including its refrigator and freezer, is powered by Li-ion batteries, meaning it generates no emission during operation. Japan's delivery company Yamato Transport will start trial using of two EV trucks from middle of this month. AFP PHOTO / Yoshikazu TSUNO (Photo credit should read YOSHIKAZU TSUNO/AFP/Getty Images)
YOSHIKAZU TSUNO via Getty Images

「クロネコヤマト」の宅急便で知られるヤマト運輸は1月15日、コミュニケーションアプリの「LINE」で「お届け予定メッセージ」や荷物問い合わせなどの各機能を提供すると発表した。「ヤマト運輸」LINE公式アカウントを開設。クロネコメンバーズのクロネコIDと「LINE」が連携する。

荷物を受け取る利用者にあてて、届け予定日時の事前通知や、届け時に不在だった場合の通知をLINEのメッセージで送る。上記のメッセージから届け日時や場所を簡単に変更できる。また、荷物問い合わせや集荷・再配達の依頼、料金・届け日の検索が「LINE」からできるという。

Open Image Modal

ヤマト運輸が提供するLINEのサービス

また、「クロネコ」をモチーフにしたヤマト運輸で初めてのLINEスタンプ「送る!受け取る!クロネコスタンプ」を提供する。日常的なコミュニケーションで利用しやすい8種類のスタンプを用意したという。

【関連記事】